Digitaalinen markkinointi kuukausipalveluna

27/08/2021
Sanavarma

Yksittäisten projektien lisäksi teemme asikkaidemme kanssa jatkuvaa kehitystyötä verkkonäkyvyyden parantamiseksi. Kun tavoitteena on sijoittua paremmin hakukoneessa ja saada sitä kautta lisää yleisöä ja asiakkaita, on käytössämme digitaalisen markkinoinnin koko paketti. Yksittäisiä toimia on turha ripotella pieniksi palasiksi, koska niiden tavoite on aina sama: saavuttaa enemmän sivuvierailuja ja lisää maksavia asiakkaita.

Kaikki alkaa nykytilanteen kartoituksesta, joka on hyvin konreettinen toimenpide. Nykytilanteesta päästään nopeasti kiinni pullonkauloihin ja kipukohtiin. Mitä heikommin joku digitaalisen markkinoinnin alue on tähän mennessä hoidettu, sitä helpommin ja nopeammin saadaan tuloksia juuri siihen asiaaan panostamalla. Näin ollen jokainen jokainen palvelukokonaisuutemme on aina asiakkaan tarpeista kumpuava, ja tämän vuoksi alkukartoitus on näkyvyyden kehittämisen suhteen niin tärkeää. (ps. ei ole mitenkään harvinaista, että nykytilanteessa seurantaa ei ole tehty lainkaan, mutta ei anneta sen haitata – ilman dataakin voidaan tehdä yllättävän päteviä arvioita.)

Viimeistään tässä vaiheessa valjastetaan käyttöön:

  • Googlen analytiikka, josta saadaan oleellista perustietoa sivun kävijämääristä ja heidän toimistaan sivulla.
  • Search console, jonka avulla Googlelle kerrotaan sivun kehityksestä jatkuvasti.
  • SEMrush, jonka avulla saadaan dataa sivun keskimääräisistä sijoituksista ja menestyksestä suhteessa kilpailijoihin.

Entä mitä käytännössä voi sisältyä digitaalisen markkinoinnin palvelukokonaisuuteen? Esimerkiksi seuraavia toimia:

  • Verkkosivun sisällön kehittäminen
  • Verkkosivun tekniikan analyysi ja kehittäminen
  • Palvelimen kehittäminen (tai vaihto, mikäli palvelimen hitaus osoittautuu pullonkaulaksi)
  • Sosiaalisen median markkinointi
  • Hakukonesijoitusten jatkuva seuranta
  • Audiomainonta

Jatkuva digitaalinen markkinointi toimii parhaiten kokonaisuutena, jossa myös tavataan riittävän usein (joko etänä tai kasvotusten). Saadun palautteen perusteella noin yhden kuukauden väli on sopiva, sillä tällöin tärkeät markkinointi- ja viestintäasiat eivät huku muun yrityksen pyörityksen jalkoihin. Tehdyillä toimenpiteillä on myös hyvin erilaiset ”takaisinmaksuajat”. Esimerkiksi Google- ja some-mainonnalla tulokset ovat erittäin nopeita, ja tuloksia nähdään jo päivissä. Hakukoneoptimoinnissa taas kestää enemmän aikaa, mutta hyville sijoituksille päästessä hakukoneoptimointi tekee työtä yrityksen puolesta jopa vuosia ilman lisätoimenpiteitä. Näin ollen toimenpiteet täytyy valita huolellisesti asiakkaan tarpeen mukaan.

Miksi Sanavarma?

Olemme toteuttaneet digitaalisen markkinoinnin toteutuksia ja tehneet WordPress-verkkosivustoja 10 vuotta – meillä on erinomainen näkemys ja kokemus siitä, mikä toimii. Saatte käyttöösi koko osaamisemme: emme jätä kertomatta myöskään sellaisista toimenpiteistä, jotka voitte hoitaa kivuttomasti itse. Työkalupakettiimme sisältyy tekninen osaaminen, visuaaliset työt sekä sisällöntuotanto.

Reagoimme nopeasti ja meidät saa myös puhelimella kiinni – emmekä pelleile laskutuksen kanssa, vaan laskutamme vain sovituista ja tehdyistä töistä sen sijaan, että lasku tulisi ”puhelintuesta”  tai sähköpostiin vastaamisesta. Palvelulupauksemme on toimia läpinäkyvästi ja reilusti, ilman kapulakieltä ja asiakkaan parhaaksi. Ja tämä sana on varma.

Ota yhteyttä

Mikko Blomberg Sanavarma

Mikko Blomberg

Projektipäällikkö
044-5231358
mikko.blomberg@sanavarma.fi
LinkedIN