Digitaalinen markkinointi

Parempia tuloksia datan avulla

Digitaalinen markkinointi on kattotermi kaikelle verkossa tapahtuvalle markkinoinnille. Se voi sisältää esimerkiksi hakukoneoptimointia (SEO), hakukonemarkkinointia (SEM), sosiaalisen median markkinointia, hakusana-analyysejä, chatbottien rakennusta, ja optimointia tai audiomainontaa. Kokonaisvaltaiset toteutukset ovat yleensä jatkuvia palvelukokonaisuuksia, joihin sisältyy palvelut asiakkaan tarpeen mukaan. Digitaalinen markkinointi on parhaimmillaan pitkässä juoksussa, sillä pidemmällä aikavälillä tehdyt ratkaisut perustuvat yhdessä määritettyjen tavoitteden lisäksi kanavista saatuun dataan.

 

Datasta asiaa

Digitaalisen markkinoinnin selkein etu on kaiken mitattavuus numeroin. On turha arvailla markkinointitoimien tehoa, kun oikeilla mittareilla päästään käsiksi avainasioihin. On turha optimoida verkkosivua sisällölle, jota kukaan ei todellisuudessa hae. Siksi myös digimarkkinoinnissa on syytä tutkia ennen hutkimista. Kun pohjatyö tehdään hyvin ja mittarit on pystytetty, on kehityksen ja trendien seuraaminen hedelmällisempää. Näin päästään myös kiinni toteutettujen kampanjoiden tehoon ja hinta/teho-suhteeseen sekä esimerkiksi verkkosivun kehityksen vaikutuksiin sivuille oleellisiin hakutermeihin.

 

Ota meihin yhteyttä, jos haluat lopettaa arvailun digitaalisen markkinoinnin tehosta.

Tilaa maksuton digimarkkinoinnin kartoitus

Sanavarma
SEO - Hakukoneoptimointi
Sanavarma
Google-markkinointi
Sanavarma
Sosiaalisen median markkinointi
Sanavarma
Hakusana-analyysit

Näin alkuun

1.

Nykytilanteen kartoitus

Miten verkkosivu löytyy Googlesta? Tuottavatko Google-markkinointiin käytetyt eurot tulosta? Pitäisikö yrityksenne näkyä somessa?

Kaikki lähtee nykytilanteen kartoituksesta ja tavoitteiden asettamisesta.

Ota meihin yhteyttä ja tilaa maksuton digitaalisen markkinoinnin kartoitus nyt!

2.

Digimarkkinoinnin set-up

Alkuvaiheessa pystytetään mittarit, asennetaan tarvittavat seurantatyökalut ja luodaan kampanjat. Digitaalinen markkinointi alkaa tekemään tulosta tyypillisesti nopeasti, mutta tulosten parantamiseen optimoinnin keinoin päästään käsiksi muutamassa kuukaudessa

3.

Seuranta, kehitys ja raportointi

Seuraamme kampanjoiden tilaa ja teemme jatkuvasti tarvittavia optimointitoimenpiteitä kampanjoille. Tavoitteena on löytää parhaiten toimivat mainokset. Raportoimme tuloksista joko sähköpostitse tai kuukausittain pidettävässä digimarkkinoinnin palaverissa. Jos data tuntuu vieraalle, autamme ymmärtämään tuloksia ja niiden signaaleita.

Tilaa maksuton digimarkkinoinnin kartoitus

Hakusana-analyysi ja verkkosivujen auditointi

Hakusana-analyysi antaa kattavan kuvan verkkosivun pärjäämisestä Google-hauissa. Se on tyypillisesti hakukoneoptimoinnin ensimäinen askel, jonka perusteella asetetaan optimoinnin tavoitteet. Verkkosivujen auditointi samassa yhteydessä antaa sivun tilasta hyvän kokonaiskuvan ja paljastaa sivun ongelmakohdat.

Maksuton

Google Ads-markkinointi

Google Ads tarjoaa loistavan mahdollisuuden kasvattaa sivuille saatavaa liikennettä ja sitä kautta yhdeydenottoja ja kauppaa nopeasti. Vaikka hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi kulkevat usein käsi kädessä, saavutetaan Google Adsin avulla tuloksia nopeammin. Google Ads-projekteihin sisältyy tyypillisesti kampanjan suunnittelu, rakennus sekä ylläpito, optimointi ja raportointi.

Alk. 170€ / kk

Sosiaalisen median markkinointi

Sosiaalinen media ja varsinkin Facebookin kanavat ovat yhä erittäin suosittuja ja käytettyjä. Sen vuoksi markkinointi somessa on erittäin tehokasta ja yleensä mediakustannuksiltaan Googlea edullisempaa. Some-kampanjoita toteutetaan asiakkaan kanssa yhteistyössä sovitulla roolijaolla, mutta työhön sisältyy yleensä sisällön tuottaminen, julkaisu, kohdistus, mainostus ja raportointi.

Alk. 250€ / kk

X

Miten voimme auttaa?