Lukkan

Lukkan - Sinun elämäsi tila

Yhteistyö Lukkanin kanssa käynnistyi kesällä 2020, kun meidät valittiin toteuttamaan Lukkanin brändiuudistusta ja verkkosivustoa. Lukkan on kuulunut terassi- ja parvekelasitustuotteidensa puolesta kotimaiseen kärkeen jo pitkään, mutta yrityksen ilme ja sovellukset verkossa ja printissä eivät yltäneet samalle tasolle. Meille tehtiin jo projektin alkuvaiheessa selväksi, että Lukkan hakee pitkäaikaista digitalisen markkinoinnin kumppania toteuttamaan markkinointitoimia brändi- ja verkkosivu-uudistuksen jälkeen.

Kuten yleensä laajemmissa uudistusprojekteissa, myös Lukkanin tapauksessa lähdettiin liikkelle yrityksen toiminnasta kumpuavien myyntiargumenttien määrityksellä. Lukkanin tapauksessa oli selvää, että korkean laadun lisäksi tulisi painottaa kotimaisuutta, räätälöitävyyttä sekä laajaa jälleenmyyjäverkostoa ympäri Suomen. Kuluttajanäkökulmasta lähestyimme yrityksen toimintaa tavoitteiden kautta: mitä keskimääräinen terassilasitusratkaisuja hakeva ihminen arvottaa valintaa tehdessään? Näistä eväistä syntyi Lukkanin pääsloganiksi nousi ”Sinun elämäsi tila”.

Brändityön määritysosan jälkeen suunnitelman visuaalinen toteutus toteutettiin yhteistyössä toimistonaapurimme, graafikko Jalo Toivion kanssa.

Vankalle perustukselle on hyvä rakentaa

Kun brändi oli määritetty ja visuaaliset elementit suunniteltu, siirryttiin verkkosivun sisältörakenteen suunnitteluun. Sisällössä huomioitiin alusta lähtien selkeä sisältörakenne, joka palvelee niin sivun ihmiskävijää kuin hakukoneiden bottejakin. Tärkeimpiin asioihin luotiin näppärät oikopolut ja navigointi suunniteltiin niin, ettei sivun mikään sisältö ole yli kahden klikkauksen päässä.

Koska Lukkan haluaa generoida verkkosivun kautta mahdollisimman paljon yhteydenottoja, lisättiin sivulle valikoituihin paikkoihin yhteystietoja korostavia call to action-nappeja.

Nopeutta ja päivitettävyyttä

Sivu on suunniteltu ACF-kenttiä hyödyntäen, joka on nykyisin tyypillisin tapamme toteuttaa WordPress-sivujen teknistä toteutusta. ACF-pohjaiset sivut pystytään rakentamaan latausnopeudeltaan ripeiksi ja helposti päivitettäviksi. Lukkanin sivulle on rakennettu useita erilaisia syötteitä eri tarkoituksiin blogikirjoituksista referensseihin ja jälleenmyyjälistaukseen. Syötteitä on helppo hallita, toimii sivuston muokkaajana sitten Sanavarma tai Lukkanin edustaja.

Kävijävirrat nousuun digimarkkinoinnilla

Verkkosivun julkaisun jälkeen (Tammikuu 2020) seuraava askel on ohjata sivustolle kävijöitä. Keinoina käytetään sekä orgaanisen löydettävyyden kehittämisestä (SEO) hakusana-analyysin perusteella sekä maksullista markkinointia niin Googlessa (SEM) kuin sosiaalisessa mediassakin. (Facebook- ja Instagram markkinointi)

Digitaalisen markkinoinnin tärkeä ja etupainotteinen työ alkoi nykytilanteen selvittämisellä sekä selkeillä askelmerkeillä jatkuvaan digimarkkinointiin. Vaikka verkkosivu on julkaistu, on seuraava vaihe analysoida kävijöiden käyttäytymistä ja seurata digimarkkinoinnin tehokuutta jatkuvilla toimenpiteillä.

Tutustu Lukkaniin tästä!

Sanavarma
Brändiuudistus
Sanavarma
Digitaalinen markkinointi
Sanavarma
Verkkosivut
Sanavarma
Sanavarma
Sanavarma

Perhe-Arte

Sanavarman ja Perhe-Arten yhteinen taival on käynnistynyt vuonna 2013, kun Perhe-Arte etsi verkkosivuilleen tekijää ja on jatkunut siitä asti niin some- ja Google-markkinoinnin, kuin printtimateriaalienkin kehittämisen parissa.

Kanavan panimo

Oluen verkkokauppa - periaatteessa helppo homma, käytännössä Suomen lakien vastainen. Näinpä Kanavan Panimon verkkokauppa ei ole se tyypillisin toteutus, sillä  Suomessa ei nykylainsäädännön puitteissa voi tilata alkoholituotteita ovelleen.